KONSTEN ATT leda ett säljteam
RÄTT AGENDA & TEXT KOMMER UPPDATERAS INOM KORT
Detta är säljutbildningen som alla borde gå!
Vad gör de säljare som lyckas bäst? Hur kommer det sig att en del kan sälja dubbelt så mycket som andra, trots att de arbetar på samma distrikt med samma produkter/tjänster? Det är frågor som borde intressera varje säljchef och varje enskild säljare.
MÅLGRUPP:
Detta är en tvådagars-utbildningen som passar alla som har kundkontakt.
Utbildningen är flexibel och anpassningsbar, den passar lika bra för dem som säljer produkter som de som säljer tjänster. De passar lika bra för chefer som leder en sälj- eller serviceorganisation servicen till de som har ständig kundkontakt. Utbildningen kan anpassas till både B2B- och B2C-säljare.
Exempel på yrkesgrupper från tidigare utbildningstillfällen: Sälj- och servicechefer, B2B-säljare, KAM-säljare, olika typer av specialist- och produktsäljare, mäklare, jurister och konsulter. B2C – hus, mc, bil, husvagn, båt osv.
OM UTBILDNINGEN:
Lär dig knepen som några av världens främsta säljare skapar en konstant högkonjunktur med säljare som säljer mer till fler. Utbildningen bygger på över 100 företagsanpassade säljprocesser med flera tusen säljare. Samtidigt så tar den del av senaste forskning om hur man kan både sälja mer och behålla kunden över tid. Det hjälper inte om vi satsar stenhårt på ett bra införsäljningsjobb och ett gott bemötande om vi sedan inte tar hand om kunden över tid. Att komma tvåa inom idrott går an, då får man silvermedalj, men att komma tvåa inom affärer kan vara katastrofalt, då vinnaren oftast får allt i matchen om den enskilda kunden. Det kan kosta fem till tjugo gånger så mycket att skaffa en ny kund som att behålla en befintlig. Ett gott bemötande gör det svårare för konkurrenten samtidigt som de ger oss trognare kunder som blir mindre priskänslig.
Under en föreläsning bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld föreläsning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi törs lova många skratt men framför allt många av tänkvärda reflektioner att ta med dig hem. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas PG fängsla sina åhörare med sin unika retoriska förmåga!
EX PÅ AGENDAPUNKTER:
- Vanligaste felen en säljare gör
- Supersäljarens bästa knep
- Orsakerna till varför en säljare lyckas/misslyckas
- Konsten att finna kunden
- Försäljningens 6 steg
- Vinnande kundkommunikation
- Hur tänker kunden – kundpsykologi som hjälper oss förstå kunden
- Behovsanalys OKOK
- Köpsignaler som styr kunden
- Merförsäljning
- Egenskap-Fördel-Kundnytta- Bygg värde
- Gör otrogna kunder till trogna kunder
- Verbal judo – konsten att bemöta svåra invändningar
- Vinnande säljkultur
- Det svåra avslutet
- Gott humör ger gott resultat
Utbildningens längd |
1-3 dagar |
Utbildningen kan företagsanpassas |
Ja |
Kan kompletteras med träningsarena |
Ja |
Kan kompletteras med hemuppgifter |
Ja |
Dokumentation finns |
Ja |
|
|
OBS! Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som kickoff-föreläsning på 1-3 timmar |
Ja |