social selling
med linkedin
Om du ska lyckas nå nya kunder så måste du vara där kunderna är. Idag finns en stor del av kundunderlaget i de sociala kanalerna på internet. Social selling handlar om att utnyttja ditt sociala nätverk för att hitta rätt prospekts, bygga relationer och i slutändan uppnå dina försäljningsmål. Att bygga och underhålla relationer är lättare inom det nätverk som du och din kund litar på. LinkedIn är just en sådan plats. LinkedIn är ett bra och effektivt skyltfönster för många branscher. På Linkedin beskriver du inte bara vem du är och vad du jobbar med utan också vilket företag du representerar.
I många branscher är social selling ett bra och ett relativt enkelt sätt att få kontakt med nya kunder. Men det är också en bra hjälp att upprätthålla kontakt med äldre kunder. Som säljare och representant för ett företag har du ett visst ansvar både för dig och det företag du representerar.
För att lyckas med social selling så krävs det en representativ och affärsmässig profil, en genomtänkt plan, kontinuerlig utbyggnad av ditt nätverk och underhåll. Det ska vara lönsamt även för kunden att ha kontakt med dig.
Under utbildningen fokuserar vi på följande delar:
- Vilka mål och visioner har du/ni med er försäljning?
- Vilken syn önskar ni att marknaden ska ha på dig och ert företag.
- Hur gör du en professionell och affärsmässig profil.
- Hur kan du bygga ut ett personligt och värdefullt nätverk med potentiella kunder.
- Vilken typ av kommunikation skapar intresse hos kunderna och ger bäst resultat över tid.
- Vad uppskattar och vad gillar inte LinkedIn
MÅLGRUPP
Detta är en endagsutbildning som passar som komplement till andra utbildningsdagar för B2B säljare.
OM UTBILDNINGEN
Lär dig knepen som de som lyckas på LinkedIn besitter. Utbildningen bygger på några av landets bästa LinkedIn utövares kunskaper.
Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas utbildaren PG Wettsjö fängsla dig och ge dig både kunskaper och insikter att ta med till din vardag. Vi törs också lova många skratt och många tänkvärda reflektioner.
Föreläsaren PG Wettsjö är en populär och känd utbildare inom försäljning och bemötande. Han är utsedd till Topp 100 föreläsare fyra år i rad och slutnominerad till Sveriges bästa föreläsare sju år i rad. Han är även författare till en av Sveriges mest sålda kundserviceböcker ”Ge omgivningen en positiv chock”. PG använder flitigt LinkedIn i kommunikationen med sitt nätverk.
EXempel PÅ innehåll
- Vanligaste felen på LinkedIn
- Skapa en professionell och affärsmässig profil
- Tipsen som LinkedIn gillar och ogillar
- Bra och dåliga kontakter
- Bra och dåliga inlägg
- Artiklar
- Filmklipp
- Få igång engagemanget och få alla att förstå kraften med LinkedIn!
Utbildningens längd |
1-3 dagar |
Utbildningen kan företagsanpassas |
Ja |
Kan kompletteras med träningsarena |
Ja |
Kan kompletteras med hemuppgifter |
Ja |
Dokumentation finns |
Ja |
|
|
OBS! Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som kickoff-föreläsning på 1-3 timmar |
Ja |