Framgångsrik konsult
sälj för icke säljare
Detta är en säljutbildning för en grupp som ofta inte kallar sig själva för säljare. Du är konsult, expert eller kanske rådgivare. Kanske lever du på din egen försäljning men du önskar ändå inte kalla dig och dina kollegor för säljare, vilket kan vara förödande för din egen framgång!
En stor del av ditt jobb handlar dock om att sälja ditt företag och era tjänster. Hur kommer det sig att vissa personer säljer mer/får fler uppdrag än andra, månad efter månad och år efter år, trots att de arbetar i samma bransch? Vad gör de som lyckas bättre än andra?
MÅLGRUPP
Detta är en fullmatad tvådagars utbildningen som är skräddarsydd för konsulter i alla branscher. Utbildningen passar lika bra för nya konsulter som för de med mer erfarenhet som önskar få en nytändning.
OM UTBILDNINGEN
Lär dig knepen som några av landets främsta konsulter i er bransch besitter. Skapa en konstant högkonjunktur och vinn kampen om kunden/uppdragen.
Utbildningen bygger på över 100 anpassade utbildningsprocesser med flera tusen deltagare i svenska organisationer och företag. Innehållet kombineras med den senaste forskningen om hur man kan både sälja mer och behålla kunden över tid.
Under utbildningen bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld utbildning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi varvar teoretiska moment med övningar och praktisk träning. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas utbildaren PG Wettsjö fängsla dig och ge dig både kunskaper och insikter att ta med till din vardag. Vi törs också lova många skratt och många tänkvärda reflektioner.
Föreläsaren PG Wettsjö är en populär och känd utbildare inom försäljning och bemötande. Han är utsedd till Topp 100 föreläsare fyra år i rad och slutnominerad till Sveriges bästa föreläsare sju år i rad. Han är även författare till en av Sveriges mest sålda böcker om bemötande och kundservice ”Ge omgivningen en positiv chock”.
EXEMPEL PÅ innehåll
- Vad kostar en konsult som inte kan sälja oss och våra tjänster?
- Vanligaste felen en konsult gör för att tappa kampen om kunden
- Supersäljarens bästa knep
- Orsaker till varför en del lyckas/misslyckas
- Konsten att finna kunden och vinna kunden
- Konsten att ta betalt med glädje
- Försäljningens 6 steg
- Vinnande kundkommunikation
- Hur tänker kunden – kundpsykologi som hjälper oss förstå kunden
- Behovsanalys OKOK
- Köpsignaler som styr kunden
- Merförsäljning
- Egenskap-Fördel-Kundnytta- Bygg värde
- Gör otrogna kunder till trogna kunder
- Verbal judo – konsten att bemöta svåra invändningar
- Vinnande säljkultur
- Det svåra avslutet
- Gott humör ger gott resultat
Utbildningens längd |
1-3 dagar |
Utbildningen kan företagsanpassas |
Ja |
Kan kompletteras med träningsarena |
Ja |
Kan kompletteras med hemuppgifter |
Ja |
Dokumentation finns |
Ja |
|
|
OBS! Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som kickoff-föreläsning på 1-3 timmar |
Ja |