säljande jurist/ekonom
sälj för icke säljare
Detta är en säljutbildning för en grupp som ofta inte kallar sig själva för säljare. Kanske är du jurist, ekonom eller ingenjör och en stor del av ditt jobb handlar om att sälja dig själv, ditt företag och era tjänster. Hur kommer det sig att vissa i er bransch säljer mer/får fler uppdrag än andra, månad efter månad och år efter år? Ni kanske till och med arbetar på samma företag, på samma distrikt, med samma medarbetare, med samma koncept och samma prislista? Vad gör att vissa lyckas bättre än andra?
MÅLGRUPP
Detta är en fullmatad tvådagars utbildning som är skräddarsydd för jurister och ekonomer som säljer tjänster. Den passar lika bra för nyutexaminerade ekonomer/jurister som för de mer erfarna som önskar få en nytändning.
OM UTBILDNINGEN
Lär dig knepen som några av landets främsta säljare i er bransch besitter. Skapa en konstant högkonjunktur och vinn kampen om kunden och uppdragen.
Utbildningen bygger på över 100 anpassade utbildningsprocesser med flera tusen deltagare i svenska organisationer och företag. Innehållet kombineras med den senaste forskningen om hur man kan både sälja mer och behålla kunden över tid.
Under utbildningen bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld utbildning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi varvar teoretiska moment med övningar och praktisk träning. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas utbildaren PG Wettsjö fängsla dig och ge dig både kunskaper och insikter att ta med till din vardag. Vi törs också lova många skratt och många tänkvärda reflektioner.
Föreläsaren PG Wettsjö är en populär och känd utbildare inom försäljning och bemötande. Han är utsedd till Topp 100 föreläsare fyra år i rad och slutnominerad till Sveriges bästa föreläsare sju år i rad. Han är även författare till en av Sveriges mest sålda böcker om bemötande och kundservice ”Ge omgivningen en positiv chock”.
EXempel PÅ innehåll
- Vad kostar en ekonom/jurist som inte kan sälja oss och våra tjänster?
- Vanligaste felen en ekonom/jurist gör för att tappa kampen om kunden
- Supersäljarens bästa knep
- Orsaker till varför en del lyckas/misslyckas
- Konsten att finna kunden och vinna kunden
- Konsten att våga ta betalt med glädje
- Försäljningens 6 steg
- Vinnande kundkommunikation
- Hur tänker kunden – kundpsykologi som hjälper oss förstå kunden
- Behovsanalys OKOK
- Köpsignaler som styr kunden
- Merförsäljning
- Egenskap-Fördel-Kundnytta- Bygg värde
- Gör otrogna kunder till trogna kunder
- Verbal judo – konsten att bemöta svåra invändningar
- Vinnande säljkultur
- Det svåra avslutet
- Gott humör ger gott resultat
Utbildningens längd |
1-3 dagar |
Utbildningen kan företagsanpassas |
Ja |
Kan kompletteras med träningsarena |
Ja |
Kan kompletteras med hemuppgifter |
Ja |
Dokumentation finns |
Ja |
|
|
OBS! Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som kickoff-föreläsning på 1-3 timmar |
Ja |