fylla upp kalendern
med kalla samtal
Skapa er egen högkonjunktur! Fyll upp er kalender med massor av nya kundmöten. Träffa kunden före konkurrenten gör det!
Nästan all B2B-försäljning börjar med ett bokat kundmöte. För att få till ett bokat kundmöte krävs ett avtal. Någon kanske tänker att boka möten via telefon är fel 2022. Vi menar att det är lika rätt idag som tidigare att boka ett möte via telefon. Att vara duktig på ”cold calls” eller ”kalla samtal” är en färdighet som många av landets bästa B2B-säljare besitter.
Kalla samtal går ut på att man ringer upp företag/personer som man identifierat som potentiella kunder men som man ännu inte har träffat. Många har en känsla av obehag inför tanken att boka kundmöten per telefon. Det kan kännas som att vara alltför påflugen. Under denna utbildning kommer vi hjälpa till att vända dessa negativa känslor till en styrka. Med rätt inställning, kunskap och rätt förberedelse kommer både motivationen och resultaten. Detta kan bli ert företags bästa investering.
målgrupp
Detta är en endags-utbildning som passar alla som önskar fylla upp sin kalender med kundmöten. Om man bokar ett nytt kundmöte varje dag så får man nästan 250 nya kundbesök varje år.
Utbildningen är flexibel och anpassningsbar, den passar lika bra för dem som säljer produkter som de som säljer tjänster och kan anpassas till olika branscher.
om utbildningen
Lär dig knepen som några av de främsta kundbokarna använder. Det hjälper inte att ha en bra produkt och bra service om vi inte får möjlighet att berätta om detta för våra kunder. Det hjälper inte heller om vi satsar stenhårt på ett bra införsäljningsjobb, ett gott bemötande och en bra produktpresentation om vi inte träffar några kunder.
Utbildningen bygger på över 100 anpassade utbildningsprocesser med flera tusen deltagare i svenska organisationer och företag. Innehållet kombineras med den senaste forskningen om hur man kan både sälja mer och behålla kunden över tid.
Under utbildningen bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld utbildning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi varvar teoretiska moment med övningar och praktisk träning. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas utbildaren PG Wettsjö fängsla dig och ge dig både kunskaper och insikter att ta med till din vardag. Vi törs också lova många skratt och många tänkvärda reflektioner.
Föreläsaren PG Wettsjö är en populär och känd utbildare inom försäljning och bemötande. Han är utsedd till Topp 100 föreläsare fyra år i rad och slutnominerad till Sveriges bästa föreläsare sju år i rad. Han är även författare till en av Sveriges mest sålda böcker om bemötande och kundservice ”Ge omgivningen en positiv chock”.
EXEMPEL PÅ innehåll
- Vanligaste felen vid kalla samtal
- Superbokarens bästa knep
- Kategorisera potentiella kunder – gör research
- Telefonmanus
- Ljud, stämma, tempo och volym
- Rätt sinnesstämning - gott humör - energi
- Konsten att vara tydlig på rätt sätt
- Fånga kunden, knepen som får kunden att lyssna
- Avsätt tid för samtal
- Mät effektivitet
- CRM -system
- Hur tänker kunden – kundpsykologi som hjälper oss förstå kunden
- Behovsanalys OKOK
- Snabb verbal judo – konsten att bemöta svåra invändningar i telefonen
Utbildningens längd |
1-3 dagar |
Utbildningen kan företagsanpassas |
Ja |
Kan kompletteras med träningsarena |
Ja |
Kan kompletteras med hemuppgifter |
Ja |
Dokumentation finns |
Ja |
|
|
OBS! Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som kickoff-föreläsning på 1-3 timmar |
Ja |