Skapa din egen högkonjuktur - fastighetsmäklare
Detta är säljutbildningen som alla fastighetsmäklare borde gå! Vad gör de mäklare som lyckas bäst? Hur kommer det sig att vissa mäklare sälja mer än andra, månad efter månad och år efter år, trots att de arbetar på samma företag, på samma distrikt och med samma koncept? Det är frågor som borde intressera varje kontorschef och varje enskild mäklare.
MÅLGRUPP
Detta är en fullmatad tvådagars utbildning som är skräddarsydd för fastighetsmäklare. Utbildningen passar lika bra för nyutexaminerade mäklare som för de mer erfarna som önskar få en nytändning.
OM UTBILDNINGEN
Lär dig knepen som några av landets främsta mäklare besitter. Skapa en konstant högkonjunktur och vinn kampen om kunden.
Utbildningen bygger på över 100 anpassade utbildningsprocesser med flera tusen deltagare i svenska organisationer och företag. Innehållet kombineras med den senaste forskningen om hur man kan både sälja mer och behålla kunden över tid.
Under utbildningen bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld utbildning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi varvar teoretiska moment med övningar och praktisk träning. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas utbildaren PG Wettsjö fängsla dig och ge dig både kunskaper och insikter att ta med till din vardag. Vi törs också lova många skratt och många tänkvärda reflektioner.
Föreläsaren PG Wettsjö är en populär och känd utbildare inom försäljning och bemötande. Han är utsedd till Topp 100 föreläsare fyra år i rad och slutnominerad till Sveriges bästa föreläsare sju år i rad. Han är även författare till en av Sveriges mest sålda böcker om bemötande och kundservice ”Ge omgivningen en positiv chock”.
EXempel PÅ innehåll
- Vanligaste felen en mäklare gör
- Supermäklarens bästa knep
- Orsaker till varför en mäklare lyckas/misslyckas
- Konsten att finna kunden och vinna kunden
- Det svåra intaget
- Försäljningens 6 steg
- Vinnande kundkommunikation
- Hur tänker kunden – kundpsykologi som hjälper oss förstå kunden
- Behovsanalys OKOK
- Köpsignaler som styr kunden
- Merförsäljning
- Egenskap-Fördel-Kundnytta- Bygg värde
- Gör otrogna kunder till trogna kunder
- Verbal judo – konsten att bemöta svåra invändningar
- Vinnande säljkultur
- Det svåra avslutet
- Gott humör ger gott resultat
Utbildningens längd |
1-3 dagar |
Utbildningen kan företagsanpassas |
Ja |
Kan kompletteras med träningsarena |
Ja |
Kan kompletteras med hemuppgifter |
Ja |
Dokumentation finns |
Ja |
|
|
OBS! Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som kickoff-föreläsning på 1-3 timmar |
Ja |