Skapa köplust med
affärsmannaskap
Vad är affärsmannaskap? Affärsmannaskap beskriver en persons förmåga att förstå sin marknad och veta vad kunden vill ha och kombinera detta med kunskap om vad det egna företaget kan prestera. Allt för att skapa ett så attraktivt erbjudande som möjligt för båda parter.
Affärsmannaskap handlar också om karisma, om hur vi ger ett gott första intryck och om hur vi agerar professionellt i varje del av försäljningsjobbet.
Detta är säljutbildningen som berör de små detaljerna som är skillnaden som verkligen gör skillnad. Är du stolt över ditt arbete? Är du stolt över dig själv, över produkten du säljer och företaget du representerar? Visste du att stolta representanter säljer mer? Visste du att en köpare hellre gör affärer med en stolt säljare som tror på företagets produkter? Vilka andra faktorer spelar roll för att en del säljare/företagsrepresentanter lyckas bättre än andra? Det är frågor som borde intressera varje säljchef och varje enskild säljare.
MÅLGRUPP
Utbildningen i affärsmannaskap är för personer som arbetar med försäljning men inte kallas för säljare. Den lämpar sig för alla personer som representerar företaget och företagets produkter eller tjänster och är i kontakt med kunden. En sådan yrkesgrupp kan vara konsulter, tekniker, olika typer av experter, projektledare, rådgivare eller dylika yrkesgrupper. För tjänsteföretag sker upp till 90 procent av alla kundkontakter genom personer på företaget som har andra roller än säljare. Dessa kontakter är viktiga för försäljningen!
Detta är en tvådagarsutbildning som passar lika bra för er som säljer produkter som er som säljer tjänster. Utbildningen är flexibel och anpassningsbar och passar lika bra för chefer som leder en sälj- eller serviceorganisation som för de medarbetare som har kundkontakt.
OM UTBILDNINGEN
Lär dig knepen som några av världens främsta säljare använt för att skapa en konstant högkonjunktur och sälja mer till fler. Under utbildningen får du konkreta verktyg för att hjälpa kunden att se sina egna behov, skapa möjligheter för merförsäljning och hitta lösningar som förebygger utmaningar i kontakten med kunder.
Du lär dig bemöta invändningar, tackla knepiga kunder, använda en fungerande behovsanalys för att skapa rätt kundförståelse samt förebygga prisdiskussioner. Resultatet blir gemensam affärsförståelse, nöjdare kunder, och ökad lönsamhet.
Utbildningen bygger på över 100 anpassade utbildningsprocesser med flera tusen deltagare i svenska organisationer och företag. Innehållet kombineras med den senaste forskningen om hur man kan både sälja mer och behålla kunden över tid.
Under utbildningen bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld utbildning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi varvar teoretiska moment med övningar och praktisk träning. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas utbildaren PG Wettsjö fängsla dig och ge dig både kunskaper och insikter att ta med till din vardag. Vi törs också lova många skratt och många tänkvärda reflektioner.
Föreläsaren PG Wettsjö är en populär och känd utbildare inom försäljning och affärsmannaskap. Han är utsedd till Topp 100 föreläsare fyra år i rad och slutnominerad till Sveriges bästa föreläsare sju år i rad. Han är även författare till en av Sveriges mest sålda böcker om bemötande och kundservice ”Ge omgivningen en positiv chock”.
Exempel på innehåll
- Det är dyrt att inte ha kunskap om affärsmannaskap
- Vanligaste felen en säljare gör
- Supersäljarens bästa knep
- Detaljerna som påverkar
- Affärsmannaskap som påverkar kundens köplust
- Konsten att finna kunden
- Försäljningens 6 steg
- Vinnande kundkommunikation
- Hur tänker kunden – kundpsykologi som hjälper oss förstå kunden
- Behovsanalys OKOK
- Köpsignaler som styr kunden
- Merförsäljning
- Egenskap-Fördel-Kundnytta- Bygg värde
- Gör otrogna kunder till trogna kunder
- Verbal judo – konsten att bemöta svåra invändningar
- Affärsmannakultur
- Det svåra avslutet